KÖSZÖNTELEK LÁTOGATÓ!

Hogy erre jársz, az nem véletlen.

Örömömre szolgál, hogy megoszthatom veled a gondolataimat, tűnődéseimet az életről.

A kedvenceim között biztosan találsz számodra kedves zenét is.



„Több dolgok vannak földön és égen, Horátio, mintsem bölcselmetek álmodni képes.”

William Shakespeare Hamlet



2013. május 3., péntek

Rendhagyó anyáknapi köszöntő



Azoknak az édesanyáknak, akiket a gyermekei hiába várnak már haza.

Bán András : Ne félj Én itt vagyok
(Halott anya levele lányához)

Itt maradhatsz velem
Én itt vagyok
Ha szemembe nézel
Látod, Tűz ragyog

Bármikor, ha jössz

Engem itt találsz
Nem számít a zaj a csönd
Gyere! Csak, ne várjak soká

Ölembe bújhatsz, bármikor

Hogyha szükséged van Rám
Elmondhatod, ha űz a gond
Én itt vagyok, és várok Rád

 

Ne sírj, nem mentem el
Ha kell örökké Veled, maradok
A kezeddel nem érhetsz el
Én végig a szívedben lakom

Balu nagy örömmel ugrott fel az asztal mellől, amikor Zsuzsi nővére bedugta a fejét a Napsugár csoport ajtaján.
- Ma is Mamához megyünk? –kérdezte kíváncsian.
- Nem, ma hazamegyünk, mert mindjárt itt lesz apa a busszal.
- De kár!
- Miért kár? Otthon is játszhatsz.
- Nem szeretek otthon játszani. Majd akkor szeretek, ha hazajön anya.
- Anya nem jön most haza, beteg.
Dodó a ház őrzője vidám vakkantásokkal táncolta körbe a hazaérkezőket, alig tudtak lépni tőle. Apa az ajtóban várta őket, lehorgasztott fejjel állt. Zsuzsi tudta, hogy ez az ábrázat semmi jót nem jelent. Apa átölelte és a kezébe nyomott egy levelet, melyen csak ennyi állt: Lányomnak.
- Majd a temetés után kibontjuk kislányom, addig tedd el.
Zsuzsi ijedten nézett apjára, berohant a szobájába és zokogva roskadt le. Apja óvón átölelte, együtt zokogtak.
- Neki is jobb így, már nem szenved többet – mondta elhaló hangon az apja.
Balu ebből a szomorú jelenetből semmit nem látott, mert nagy viháncolással kergették a labdát a kutyával.
- Gyere már be kisfiam, adj egy puszit apádnak.
- Anya mikor jön haza?
- Anya már nem tud hazajönni, anya a mennybe költözött, de fentről mindent lát. Figyel téged mindig, ezentúl onnan vigyáz rád.
- Miért nem ide jött, én nem látom így sose.
- Azért, mert anya meghalt, és a holtakkal lakik fenn a mennybe. Ha meghalunk, mindannyian oda megyünk. Ez a szabály.
- Ez nem jó szabály, mert én itt vagyok – kiáltotta sírva a gyerek, és odabújt az apjához.
- Nem bizony kisfiam, ez nem jó szabály, de nem ám!
Nyirkos őszi hideg a csontjaikba hatolt, az emberek összehúzták magukon a kabátjukat, és a temetés végét várták. A temetést senki sem szereti, a fiatal temetése pedig borzasztó. Lehorgasztott fejjel állt mindenki, nem mertek a gyerekekre nézni, ahogy ijedten állnak az apjuk kezét szorítva.
A temetés nehéz teher volt mindannyiuknak, még a kicsi Balunak is, aki koránál fogva képtelen volt felfogni a halált, csak annyit értett meg belőle, hogy hiába várja már haza az anyát. Sűrűn tekingetett az égre, és sokszor elpityeredett, esténként sírdogált is elalvás előtt, pedig a nővére két mesét is olvasott neki, csak hagyja abba.
A temetés estéjén, mikor már minden elcsendesedett, a kicsi Balu is elaludt, apa átölelte Zsuzsi vállát, és leültek a konyhaasztalhoz. Zsuzsi sírva kibontotta a levelét, de nem tudott olvasni a könnyeitől, csak tartotta maga előtt a levelet.

Drága Kislányom!
Nem búcsúzom, mert az anyák soha nem mennek el, ott maradnak a gyermekeik szívében, amíg csak élnek.
A tennivalók sora vár rád ezen túl, bár még csak tíz éves vagy, szeresd és óvd az öcsédet jó testvérként. Fogadd meg apád minden tanácsát, mert ő helyettem is szeret és vigyáz benneteket.
Ha bármiben a tanácsomat várod, csak gondolj rám, és megadom a helyes választ, nem szóval, hanem gondolattal.
A temetőben csak a sírom van, én ott vagyok veletek a házban, a mosott ruhában, este az ágyban, igaz láthatatlan, ha látni akarsz, csak csukd le szemed és én rendre ott termek.
Most is fogom a kezed, ugye érzed. Szerető édesanyád.

Zsuzsi a levelet minden este elolvasta, és becsukta a szemét, hogy láthassa anyát, akit mindennél és mindenkinél jobban szeretett.
Hamar eljött az első anyátlan karácsony, mindenki készülődött az ünnepre. Beborult az ég, nagy sötét hófelhőket hozott a szél. Balu az ablak előtt állt a kisszéken és sírt.
- Miért sírsz kisfiam. Mindjárt jön a Jézuska. Ne sírj, sok ajándékot hoz.
- Nézd apa, hogy milyen felhős az ég. Anya nem fog a sok felhőtől látni! Nem látja meg az ajándékát, és a mi karácsonyfánkat sem.

2 megjegyzés:

Kedvenceim

Blogarchívum