KÖSZÖNTELEK LÁTOGATÓ!

Hogy erre jársz, az nem véletlen.

Örömömre szolgál, hogy megoszthatom veled a gondolataimat, tűnődéseimet az életről.

A kedvenceim között biztosan találsz számodra kedves zenét is.



„Több dolgok vannak földön és égen, Horátio, mintsem bölcselmetek álmodni képes.”

William Shakespeare Hamlet



2012. december 9., vasárnap

Adventi merengés




„Az emberfélének két élete van. Az egyikben mindig álmodik, a másikban pedig eltemeti, amit álmodott.”  Wass Albert

Gyermekkoromban imádtam elbújni az orgonabokor csendes magányába, belefeledkezni a szorgos hangyák jövés menésébe, a bogarak megfigyelésébe, a pókok ingerlésébe, megszűnt körülöttem az emberi világ.  Hátam nekitámasztva az orgonaágnak bámultam a szaladó felhőket, és álmodtam magamnak a jövőmet.  Hol híres balett táncosként piruetteztem át egy színpadot, hol híres színészként hajlongtam a függöny előtt, mikor mit olvastam, mit halottam a rádióban. Egy biztos, ezekben az álmokban szegény, elnyomott, kisemmizett soha nem voltam. Gazdagságról, hírnévről, sőt a tanár ámulatát kiváltó másnapi felelésről is álmodoztam. Messzi országokban laktam, szabadon utaztam, és a tengerparton futottam a habokban. Büszke voltam a fiatalságomra, mert előttem volt még az egész jövő, az összes lehetőségeivel. Az öregségre, mely akkor még a ködös messzeségben bújt meg valahol, borzadállyal gondoltam.
Majd eljött a várva várt felnőttkor, ezt jelezte számomra az is, hogy az álmokat eltemettem, nem volt idő az orgonabokorra, és a megvalósított valóság, nem is hasonlított a gyermekkori álomra.  Prózai élet, taposómalom, gyerekek, háztartás, főnök, férj, gondok, gondok, és semmi álom.

1 megjegyzés:

Kedvenceim

Blogarchívum