KÖSZÖNTELEK LÁTOGATÓ!

Hogy erre jársz, az nem véletlen.

Örömömre szolgál, hogy megoszthatom veled a gondolataimat, tűnődéseimet az életről.

A kedvenceim között biztosan találsz számodra kedves zenét is.



„Több dolgok vannak földön és égen, Horátio, mintsem bölcselmetek álmodni képes.”

William Shakespeare Hamlet



2013. április 6., szombat

Az igazságbolt




"Alig akartam hinni a szememnek, amikor megláttam a bolt feliratát: Igazságbolt. Itt igazságot árusítottak.
Az eladólány nagyon készséges volt. Megkérdez¬te, hogy milyen igazságot szeretnék vásárolni, teljes igazságot vagy csak részigazságot. Teljeset, természetesen. Csak semmi altatás, semmi védekezés, semmi racionalizálás. Én a teljes igazságot akarom, a színtiszta igazságot. Az eladólány átkísért a bolt túlsó felébe, ahol a teljes igazságot kínálták.
Az eladó együtt érzően rám nézett és az árcédulára mutatott:
-   Uram, a teljes igazság ára igen magas - mondta.
-   Mennyibe kerül? — kérdeztem eltökélten, gondolván, hogy bármit is kelljen érte fizetnem, nem számít.
-   Ha ezt megveszi, uram - válaszolta az eladó -, élete hátralevő részében le kell mondania minden nyugalmáról.
Szomorúan kullogtam ki a boltból. Azt reméltem, hogy olcsón hozzájutok majd a teljes igazság¬hoz. Azóta sem vagyok kész rá. Alkalmanként még szomjúhozom a békét és a nyugalmat. Azóta is be kell csapnom magam egy kissé a védekezési mechanizmusaimmal és ésszerűsítésekkel, és keres¬nem a megkérdőjelezhetetlen hit mentsvárát."
(Anthony De Mello: A madár dala)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedvenceim

Blogarchívum