KÖSZÖNTELEK LÁTOGATÓ!

Hogy erre jársz, az nem véletlen.

Örömömre szolgál, hogy megoszthatom veled a gondolataimat, tűnődéseimet az életről.

A kedvenceim között biztosan találsz számodra kedves zenét is.



„Több dolgok vannak földön és égen, Horátio, mintsem bölcselmetek álmodni képes.”

William Shakespeare Hamlet



2013. december 31., kedd

Búcsú 2013-tól




Becsukom a szobám ajtaját, leülök a gép elé és elbúcsúzom ettől az évtől, melyet titkon félelemmel kezdtem el. Féltem, mert babonás vagyok, túl sok volt a 13-s szám számomra. Nekem már az is sok volt, hogy a tizenhármas szám alatt lakom, hajdani életem minden baját ennek a baljóslatú számnak tulajdonítottam, és most még itt kísért a második évezred tizenharmadik éve is. Péntek tizenharmadikán ki sem léptem a házból. Már csak egy nap van belőle hátra, reménykedek, hogy nem hoz tragédiát a családomnak, és holnap éjjel nyugodtan fellélegezhetek. Na, ezt megúsztam.
 Olyan semmilyen év volt ez, csendes, nagy nyári meleggel, hosszú ősszel, és eddig még, mediterrán téllel. Mérleg havában egészségesen belesírt, ebbe a cifra világba az én kicsi Katám, az ötödik unokám. Ha belegondolok, mégiscsak szerencsés év volt ez.
Országunk öles léptekkel halad a kánaán felé, az infláció oly alacsonyan mozog, mint a munkanélküliség, hogy még szemüveggel sem látom őket. A rezsicsökkentéstől fenemód meggazdagodtunk, és csak bámulok, nem akarok hinni a szememnek, amikor mutatják a Blahán osztott ingyen kajáért kígyózó kilométeres sort. Nem lehet, hogy ilyen sokan vannak… Biztosan jó a mai menü, nyugtatom magam.  Nálunk nincs szegénység, ekkora biztosan nincs. Egyébként is sikeres volt a cipődobozos, a bevásárlóközpontos, és mindenféle más adománygyűjtés. Senki sem fázott karácsonykor, harsogták a híradók, igaz nem is volt hideg.
Nálunk dúl a demokrácia, ennek ékes bizonyítéka, hogy tiltakozhatok a pártok választási zaklatásai ellen. Nem tiltakozom, minek. Engem nem zavarnak, nem is érdekelnek. Az álmom, a be nem teljesült, az, hogy nincsenek pártok, szeretnék egy jól képzett, hazánkért, az emberekért tenni akaró, elkötelezett szakértői kormányt. Egyenlőre csak álom, de ha Isten is úgy akarja, még megérhetem. Hát azt kívánom, hogy az ükunokáim, már csak a könyvekből ismerjék meg azt a fogalmat, hogy politikai párt.
Legyen az újesztendő szerencsés, békés és csendes. Békét hiába várok, az biztosan nem lesz, mert amíg ember él ezen a földön, addig mindig dúl valahol a háború.  Kíméljen meg a teremtő a csapásaitól, és adjon bő termést. Kívánom, hogy a ló éve ne hozzon csalódást senkinek.

2 megjegyzés:

  1. Ámen. Neked is Boldog Új Esztendőt, drága Jega tiszta szívből.

    VálaszTörlés
  2. Legyél boldog, merj a 13-as számmal szembe nézni, majd elszégyenli magát, mert Te vagy az erősebb! Ebbe kapaszkodj, a hited legyen erős! Sikeres, gazdag új esztendőt kívánok neked Kedves Ibolya! Bé.Zsé.

    VálaszTörlés

Kedvenceim

Blogarchívum